Zorgroute
Het volgen van de ontwikkeling van de leerlingen
Wij werken met een eigen leerlingvolgsysteem om de vorderingen van de leerlingen nauwgezet te volgen. Van iedere leerling wordt een leerlingdossier aangelegd zodra het kind gestart is op school. De vorderingen en toetsresultaten van uw kind worden bijgehouden in het leerlingdossier. Het toetsen vindt deels mondeling, deels schriftelijk plaats.
Na iedere toetsweek bespreekt de leerkracht met de intern begeleider alle leerlingen van de groep. Er wordt dan gesproken over het welbevinden en de sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerlingen en de didactische ontwikkeling in de vakgebieden: technisch lezen, woordenschat, spelling, begrijpend lezen en rekenen.
Op de ITK zijn vier intern begeleiders (Ib’ers) aanwezig.
- Valeska van den Bunt
- Vera Keetlaer
- Esther Mandjes
- Manon Schaafsma
De Ib’ers volgen de ontwikkeling en het welbevinden van alle leerlingen op de ITK. Dit doen zij door mee te kijken in het leerlingdossier en geregeld in de groep te observeren. Tevens geeft de Ib'er advies aan de leerkrachten voor leerlingen die speciale begeleiding nodig hebben. Indien nodig legt de Ib’er contact met externen. Denk bijvoorbeeld aan een logopedist.